Haber

Aydın Ağaoğlu’ndan taksicilere korsan uyarısı

TÜKETİCİ Konfederasyonu Başkanı Aydın Ağaoğlu, UKOME’nin taksi fiyatlarında yaptığı artışı takdir etti. Ağaoğlu, “Bu noktada UKOME kararlarının bağlayıcı olduğunu unutmamak gerekiyor. Taksiler iyi değil ama yedek parça artı akaryakıt fiyatları arttı. Ne güzel ki vatandaşlar taksi bulamıyor. Siz bu fiyatları artırırsanız” daha yukarısı korsanlara yol açarsınız. Zaten korsan taksi var. Muhtemelen resmi sarı taksi. İstanbul sokaklarında taksiler kadar korsan taksi var ama yine de vatandaşlar taksi bulmakta zorlanıyor” dedi. söz konusu.

UKOME toplantısında toplu ulaşımdaki yüzde 51,52’lik artışı yeterli bulmayan İstanbul Taksiciler Odası, yeni zam oranını belirlemek için İstanbul Esnaf ve Sanatkarlar Odası’na zam talebinde bulundu. İstanbul Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği ise zam talebine “UKOME tarafından belirlenen tarifede değişiklik yapma yetkimiz yoktur” yazılı açıklama yaptı. Tüketici Konfederasyonu Lideri Aydın Ağaoğlu, UKOME’nin indi bindi fiyatı ve taksimetre başlangıç ​​fiyatına yaptığı artışı değerlendirdi. Ağaoğlu, İstanbul’daki taksi sorununa vurgu yaparak, zam sonrası mağdur olanın taksiler değil vatandaşlar olduğunu belirtti. Fiyatlar arttıkça korsan taksiye ilginin artacağını belirten Ağaoğlu, tüm paydaşların bir çalıştayda toplanıp ulaşıma dair bir analiz bulması gerektiğini söyledi.

“İLK AÇILIŞ ÜCRETİ ARTTI. KİLOMETRE ÜCRETİ YÜZDE 51.5 ARTTI. AMA TAKSİ YOK.

Ağaoğlu, “İstanbul Büyükşehir Belediyesi bünyesindeki Ulaşım Uyum Merkezi, toplu ulaşım ve taksi fiyatlarıyla ilgili bir karar aldı. Bu karar bağlayıcı. Ama tüketiciyi memnun etmeyen bir taraf var. Yani taksi fiyatları zamlandı. yüzde 75 zam geldi ilk açılış fiyatı arttı kilometre fiyatı zamlandı yüzde 51.5 zam geldi ama taksi yok yani vatandaş taksi bulamıyor istanbulun nüfusu arttı taksi sorunu büyük ayrıca esnaf odası bu ücreti beğenmediklerini söylüyor ama yapacakları bir şey yok tüketicinin de yapabileceği bir şey yok böyle bir şey olursa o zaman makbuzu alıp vermek zorundalar Taksi de olsa o ücreti ödemek zorundalar.Makbuz alacaklar, aracın plakasını alacaklar.Bu konuda iki şey yapacaklar,biri İBB’ye şikayet edecekler,ikisini de yapabilecekler. 120 lirayı yere ödediyse aradaki farkı ticari avans faizi ile isteyecektir.Bu noktada UKOME kararlarının bağlayıcı olduğunu belirtmek gerekir. Taksiler iyi değil, yedek modül fiyatları arttı, akaryakıt arttı. Güzel ama vatandaşlar taksi bulamıyor. Bu fiyatları daha da yükseltirseniz korsanlığa sebep olursunuz. Zaten korsan taksiler var. Muhtemelen korsan taksiler de resmi sarı taksiler kadar İstanbul sokaklarında dolaşıyor. buna rağmen vatandaş taksi bulmakta zorlanıyor. Sabah, akşam, mesai saatleri içinde dışarı çıkalım, taksi esnaf odası başkanı ile çıkalım. Bir taksi bulabilir miyiz? Özellikle duran taksiye yakın mesafe dediğimizde sanki bizi alacakmış gibi? Piyangoyla ilgili. Bu nedenle bu konunun analizinde ilerleme kaydedilebilmesi için tüm tarafların katılımıyla bir çalıştay yapılması gerekmektedir. Çünkü şoförler var, plakalılar var ama bütün bu işler yapılırken bir de tüketici var. Yani taksi müşterisinin görüşünün alınabilmesi için tüketici temsilcisinin de bulunması gerekmektedir. Akademisyenler, kamu otoritesinin uzmanları hep bir arada. Orada çalışan şoförler 12 saat direksiyon yapıyor. Belli bir yevmiye vermese bile cebinden tamamlayıp plaka sahibine götürmek zorundadır. Gerilim altındayken trafiğin çok yoğun olduğu bir saatte müşterisinin yoğun bir kısa mola vermesini istemez. Çünkü kendisinden istenen parayı tahsil edemezse cebinden yevmiyesini tamamlayacaktır. Bütün gün boşuna araba süreceğini söyledi.

“UKOME KARARLARI BAĞLAYICIDIR”

UKOME’nin aldığı kararın bağlayıcı olduğunu vurgulayan Ağaoğlu, “Ancak teknoloji çağındayız. Mecliste olsaydık şöyle bir teklifimiz olurdu. GPRS denilen teknik takip sistemleri var. Araç nerede? yani taksimetre dolu mu boş mu elektronik olarak takip edilebiliyor.Bakın İzmir’ ve taksimetreler elektronik olarak ayarlandı.Yani taksiler yeni tarifenin ayarlanması için saatlerce gidip sıra beklemedi.Bu nedenle teknoloji kullanılmalı Kullanılıyor.Tarafların görüşü alınmalı.Burada en büyük mağdur plaka sahipleri değil.Yolcu zamanında taksi bulamıyor.Taksi hizmeti bir kamu hizmetidir.O ne istiyorsa o taksiye binenlerin bile ihtiyacı var. İBB’den lisans almak için. Belgeleri askıya alınabilir veya dondurulabilir. UKOME kararları bağlayıcıdır. İsterlerse idari yargıda gerekli çabayı gösterecekler. Ancak burada en büyük sıkıntıyı çeken tüketici taksi bulamıyor” dedi.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu